Ett exempel på köpvillkorssida, bör skrivas om utifrån Borrenergis villkor:

KÖPVILLKOR

Här kan du läsa vad som gäller vid köp hos oss. Vi följer Distansköplagen.

Beställningar
Minimibelopp för beställningar är 200 kr. Du måste ha fyllt 18 år för att få handla hos oss.

Betalningssätt
– Kortbetalning med Visa och Mastercard.
– Betalning via internetbank för Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.
Vi samarbetar med Klarna.

Frakt
Vi har fri frakt på alla våra produkter.
Vi skickar paketen med Posten, om inte annat har kommit överens med Köparen.

Leveranssätt
Paketet levereras med Posten till din postlåda eller till närmaste utlämningsställe beroende på försändelsens storlek. Du får en avi med information om var du hämtar ditt paket om det inte levereras till din postlåda. Glöm inte att du måste legitimera dig när du hämtar ditt paket!

Du kan även hämta dina varor själv hos oss i Ludvika. Då klickar du i ”hämta själv” när du beställer.

Leveranstid
Alla varor finns i lager (om inte annat anges på hemsidan) och skickas inom 2-4 vardagar från beställning om inget annat anges på vår Välkommen-sida Det händer inte ofta men även vi har semester ibland!
Vid leveransförseningar som uppstått utom vår kontroll förbehåller vi oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund.
Om situation uppstår där vi ej kan skicka din beställning enligt ovan och kontaktar dig med ändrad leveranstid har du rätt att häva ditt köp.

Ej uthämtat paket
Om paket inte hämtats i tid och går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera kunden minst 400 kr oavsett köpesumma för att täcka våra administrativa kostnader, frakt och returfrakt. Betalning skall ske inom femton (15) dagar räknat från fakturadatum.

Orderbekräftelse
Du får automatiskt en orderbekräftelse via mejl till den e-postadress du anger vid beställningen.
OBS! Kontrollera att du anger rätt e-postadress. Om du inte får någon bekräftelse av oss kan du ha angivit en felaktig adress. Kontakta oss i så fall.

Kontrollera att ordern stämmer och kontakta oss om du har frågor.

Paket på väg
Vi skickar ett mejl till dig samma dag paketet lämnar oss, på så vis vet du att ditt paket är på väg. Observera dock att du inte kan svara på detta mejl, de genereras automatiskt via administrationen i shopen. Det finns ingen mottagare som kan läsa om du svarar på detta mejl.
Om du vill kontakta oss använd adressen: info@borrenergi.se

Posten skickar också en avi när paketet finns att hämta på ditt utlämningsställe.

Priser
Samtliga priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive lagstadgad moms (25 %).

Reklamationer
Felaktig eller skadad vara skall reklameras till oss omedelbart. Skriv ett mejl, beskriv felet och glöm ej att ange ditt ordernummer. Vi skickar då en ny vara jämte ersättning för dina utlägg. Om varan utgått betalar vi tillbaka beloppet inklusive dina utlägg. Om vi vill att varan skickas tillbaka står vi för fraktkostnaden.

Transportskadat gods skall reklameras där du hämtar ditt paket, se till att ombudet där du hämtar varan gör en notering om att paketet är skadat. Kontakta sedan oss, så löser vi resten. Spara varan och allt emballage. Enligt konsumentköplagen har du reklamationsrätt i 3 år, reklamationen skall dock göras direkt efter felet upptäckts. Observera, skicka inte tillbaka något innan du kontaktat oss.

Ångerrätt
Konsumentköplagen gäller när du handlar hos oss, det innebär att du har 14 dagars ångerrätt (gäller från det datum då du får din avi). Varor skall returneras oanvända, oskadade och packade i emballaget paketet kom i. Vi betalar tillbaka värdet på varan men du får själv stå för returfrakten till oss.

Vid ångerköp är det kunden som ansvarar för att varorna kommer fram och är hela. Vid eventuella skador på återsänd vara görs inte full återbetalning. Det är viktigt att du bifogar en kopia på din faktura/följesedel eller ett brev där ditt namn, din adress och ditt ordernummer står så att vi vet vad returen gäller.

Paketen ska skickas som företagspaket eller motsvarande och levereras till oss. Vi hämtar inte ut paket från fraktbolagens servicepartners (s.k. service-points) och löser inte ut paket som skickats mot postförskott.

När vi mottagit och kontrollerat varan återbetalar vi värdet på varan. Återbetalning sker till det kort som användes vid beställningen. Återbetalning görs inom 20 dagar.

Kontakta alltid oss innan du returnerar något. Skicka e-post till info@borrenergi.se och ange ditt ordernummer.

Ångra beställning
Du kan avbeställa/annullera din order tills varan blivit packad och levererad till Posten.

Övrigt
Vi hoppas att du tycker att våra regler för köp är enkla och bra. Har du några frågor är du välkommen att antingen maila eller ringa oss. Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Välkommen med din beställning!